Ako ovplyvní GDPR sociálne siete, súťaže a tomu podobne aktivity?

Jednou z výhod interaktívnej on-line technológie je schopnosť poznať vášho zákazníka. Zvýšením angažovanosti prostredníctvom darčekov, súťaží a kvízov, môžete vytvoriť pozitívny vzťah medzi vašou značkou a potenciálnymi používateľmi vášho produktu. Tento rok predstavuje novú éru zákonov o ochrane osobných údajov pri uplatňovaní nariadenia o všeobecnej ochrane údajov Európskej únie. Ak ste online obchodník, pravdepodobne sa to týka aj vás, aj keď nemáte sídlo v Európe.

 

Našťastie môžete dodržiavať tieto nové predpisy a súčasne chrániť svojich používateľov a pokračovať v marketingových aktivitách. Pri vykonávaní náležitej starostlivosti sa vyžaduje starostlivosť a pozornosť venovaná znalostiam, ktoré získate o svojich zákazníkoch a ponúknuť im transparentnosť počas celého procesu.

 

ČO JE GDPR?

Všeobecné nariadenie o ochrane údajov nadobúdlo účinnosť 25. mája 2018. Ide o iniciatívu EÚ, ale má rozsiahle vplyvy, ktoré presahujú rámec Európy. GDPR je určený na ochranu európskych občanov a ich osobných údajov, aj keď ich zbiera spoločnosť mimo hraníc EÚ.

 

GDPR má prísne pravidlá týkajúce sa zhromažďovania, ukladania, používania a prepravy osobných údajov. Medzi kľúčové princípy GDPR patria práva občanov EÚ na prístup k osobným údajom, ktoré spoločnosť vlastní, poskytnutie súhlasu na zhromažďovanie údajov a požadovanie úplného vymazania údajov. Tento posledný bod sa nazýva „právo byť zabudnutý“.

 

Ak nedodržíte GDPR, vaša spoločnosť by mohla čeliť veľkej pokute.

 

KTO MUSÍ SPLNIŤ GDPR?

To, čo odlišuje GDPR od predchádzajúcich zákonov EÚ o ochrane osobných údajov, je jeho dlhý dosah. Vzťahuje sa na každú spoločnosť, ktorá zhromažďuje osobné údaje o občanoch EÚ.

Ak máte firmu so sídlom v USA, ale ak prebieha na vašej stránke súťaž, ktorá zhromažďuje údaje o osobách z krajín EÚ, musíte pochopiť GDPR.

GDPR má veľmi široký pohľad na osobné údaje. Je to všetko, čo možno použiť na identifikáciu osoby, priamo alebo nepriamo. Ak vytvárate na sociálnej sieti súťaž, pravdepodobne ste získali osobné údaje. Odoslané príspevky od používateľov, napríklad fotky a pripomienky, sa tiež považujú za osobné údaje.Dobrou správou je, že nemusíte úplne prerušiť sútaže – musíte to urobiť spôsobom, ktorý je v súlade s usmerneniami GDPR. TIPY, KTORÉ MUSÍTE SPLNIŤNemusíte ničiť všetky svoje marketingové aktivity v nadväznosti na GDPR. Stále môžete spustiť súťaže, ktoré páčia klientom, ale pred spustením ďalšej kampane by ste mali vykonať konkrétne kroky.